JE - Nettiverstaan toimitus-, myynti-, palautus- ja maksuehdot

Kaupankäynnin ehdot

JE - Nettiverstaan ja asiakkaan välinen sopimus

Sopimus kaupasta syntyy, kun asiakkaalle on toimitettu sähköinen tilausvahvistus. Tilauksen tekijän tulee täyttää Suomen lain edellyttämät ikä- ja muut vaatimukset tuotteen ostamisesta. JE-Nettiverstaalla on oikeus olla vastaanottamatta tilausta. Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia tilauksen sisältöihin ja ehtoihin tilanteessa, jossa joko inhimillisestä, tai teknisestä virheestä johtuen tilauksen hinta, toimitus- tai maksutapatiedot ovat virheellisiä. Tällaisessa tapauksessa ilmoitamme asiasta asiakkaalle ennen tilauksen jatkokäsittelyä. Asiakkaalla on tällöin oikeus perua tilauksensa. Jos asiakas hyväksyy mahdolliset muutokset hintoihin ja ehtoihin, lähetämme uuden tilausvahvistuksen.
Lupa mainoskirjeen lähettämiseen
Tilatessaan verkkokaupasta asiakas antaa luvan lähettää sähköpostiinsa tilaukseen tai katsomiinsa tuotteisiin liittyviä sähköposteja ja tiedotteita. Asiaks voi myös halutessaan tilata tuotteisiin ja palveluihin liittyviä mainos- ja uutiskirjeitä, mutta tämä tulee erikseen hyväksyä. Asiakaalla on oikeus peruuttaa kirjeiden tilaus joko perumalla ne suoraan mainoskirjeen lopussa olevalla linkillä, tai ilmoittamalla siitä sähköpostitse, tai puhelimitse.
Festool rekisteröinti ja markkinointilupa
Tilatessaan Festool-tuotteen verkkokaupastamme, pyrimme rekisteröimään Festool-tuotteet jatketun takuun piiriin asiakkaan puolesta ilmaisena palveluna. JE-Nettiverstas ei kuitenkaan ole vastuussa rekisteröimättä jättämisestä, vaan rekisteröinnin varmistaminen on aina asiakkaan vastuulla. Tilaamalla asiakas hyväksyy, että JE-Nettiverstas voi rekisteröidä tuotteen asiakkaan puolesta ja JE-Nettiverstas ja/tai Festool konserni voi lähettää markkinointiviestintää rekisteröinnin perusteella. Asiakkaan tulee erikseen ilmoittaa, mikäli ei halua tuotettaan rekisteröitävän, tai tulla lisätyksi Festoolin markkinointirekisteriin. Asiakas voi myös pyytää yhteystietonsa poistettavaksi rekisteristä. Festool lähettää rekisterissä oleville tietoja uutuuksista ja mm. tuotekatalogin vuosittain.
Asiakkaan tietosuoja
Emme kerää asiakkaan tietoja muuhun kuin kaupankäyntiin liittyviin tarkoituksiin. Asiakkaan henkilö- ja osoitetietoja käytetään tilausten toimittamista varten. Kaikki asiakkaan luovuttamat tiedot ovat JE-Nettiverstaan ja asiakkaan välisiä eikä niitä luovuteta ulkopuolisille. Tietojen käsittelustä voi lukea lisää tietosuojaselosteestamme. JE-Nettiverstas pidättää kuitenkin oikeudet asiakkaan luottotietojen tarkistamiseen. Emme kerää, emmekä käsittele asiakkaan maksutietoja.
Asiakkaan ja JE-Nettiverstaan välisissä sopimuksissa sovelletaan Suomen lakia ja kaikki kauppoja koskevat kiistat käsitellään Suomen oikeuslaitoksen piirissä Rovaniemen käräjäoikeudessa.
Verkkosivuilla kerätyt tiedot ja niiden käyttö
Verkkosivusto käyttää evästeitä ja niiden keräämää tietoa käytetään verkkokaupan keskeisten toimintojen (kuten ostoskorin) käyttämiseen. Asiakkaan tulee hyväksyä evästeet voidakseen käyttää verkkosivuston toimintoja. Verkkosivusto kerää myös anonyymia seurantatietoa kävijöistä (Google analytics). Näitä ei voida jäljittää yksittäisiin.  käyttäjiin. Rekisteröityessään asiakas voi halutessaan hyväksyä tietojen käyttämisen markkinointisähköpostien vastaanottamiseen. Listoilta voi myös poistua tai pyytää ylläpitoa poistamaan omat tietonsa.

Hinnat ja saatavuus

Hinnat
Tuotteiden hinnat on määritelty verkkokauppamme sivuilla. Hintoja tai tuotetietoja voidaan muuttaa ilman erillistä ilmoitusta. Kaikki esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Tuotteiden hintaan lisätään toimituskulut riippuen tuotteiden painosta ja lähetystavasta, pois lukien tilaukset, joissa asiakas valitsee toimitustavaksi noudon, tai tilaus täyttää ilmaisen toimituksen ehdot.
Mikäli joudumme muuttamaan tuotteen hintaa johtuen tuotteen toimittajan tekemästä hintamuutoksesta, veromuutoksesta tai sivustoilla olevasta virheestä, lähetämme asiakkaalle tästä sähköpostiviestin, jossa asiakasta pyydetään joko vahvistamaan, tai hylkäämään muutos. Mikäli asiakas ei hyväksy muutosta, kauppa purkautuu.
Mahdollisissa erityssopimuksissa hintoihin sovelletaan kyseisen sopimuksen sisältöä.
Saatavuus
Suurinta osaa verkkokaupassamme näkyvistä tuotteista on yleensä varastossa, ellei tuotteen kuvauksessa toisin mainita. Emme kuitenkaan takaa, että varastotilanne on aina ajantasainen. Useiden tuotteiden kohdalla asiakkaalla on mahdollisuus tilata enemmän tuotteita, kuin niitä on varastossa saatavilla. Lisäksi pidämme valikoimassamme myös tilaustuotteita, joita ei useinkaan ole varastossa.
Mikäli tilauksen vahvistamisen jälkeen ilmenee, että tuote ei ole toimitettavissa kohtuullisessa ajassa, lähetämme asiakkaalle tästä ilmoituksen. Asiakkaalla on tällöin mahdollisuus myös tilauksen perumiseen, mikäli emme ole sitä itse tehneet.
Asiakkaalle tarjottavat alennukset
Yli 180€ tilaukset lähetämme toimituskuluitta. Tarjoamme erilaisia alennuksia Alennuspiste-ohjelmamme kautta. Alennukset tarjotaan sellaisina kuin ne verkkosivuilla ilmenevät. Mikäli jokin alennus, tai etu jää inhimillisestä virheestä, tai teknisestä syystä laskematta, asiakkaan velvollisuus on ilmoittaa asiasta saadakseen kyseisen edun. Katso tarkemmat tiedot alta.
Tukkuhintojen kohdalla hinnat sovitaan sopimuskohtaisesti.

Bessey-toimitusehtomme

Toimitusaika Bessey-tuotteille on yleensä 2-10 arkipäivää Suomeen ja 2-3 päivää enemmän ulkomaille.

Hinnaston hinnat ovat voimassa vain tilauksille, joissa Bessey-tuotteiden välisumma* ylittää 200€ (ALV0%), eli 246€ (sis. ALV23%). Tilauksissa, joissa Bessey-tuotteiden osuus jää tämän minimirajan alapuolelle, Bessey-tuotteisiin lasketaan automaattisesti +15% Bessey-pientilauslisä. Lisää ei lasketa ostokorin muille tuotteille. Määrä näkyy kassalla eriteltynä. Huomioi, että verkkokauppa laskee kaikki lisät ja alennukset yhteen, joten jos ostoskorissa on on lisiä 15€ ja alennusta -2€, niin näkyvillä on vain yhteenlaskettu summa 13€. Kun Bessey-tuotteiden osuus ylittää 246€, poistuu pientoimituslisä kokonaan.

* tuotteiden yhteenlaskettu summa ilman toimitus- ja muita mahdollisia kuluja

Ilmainen toimitus ei koske Bessey-tuotteita, ellet sitten valitse Noutoa (Rovaniemeltä). Jos olet epävarma, mikä toimitustapa sopisi sinulle parhaiten ja olisi edullisin, ota yhteyttä niin autamme mielellämme. 

Pidätämme oikeuden perua tilaus (tai muuttaa tilausta asiakkaan suostumuksella), jos verkkokauppaohjelmisto on joko teknisestä tai inhimillisestä virheestä johtuen laskenut loppusumman väärin.

Toimitus - Posti, Matkahuolto, tai Nouto

Toimitushinnat
Näet toimitushinnan valittuasi tuotteen ostoskoriin joko ostoskorisivulta tai kassalta. Verkkokauppa laskee lähetyshinnan automaattisesti tilauksen sisällön mukaan.
Toimitusaika
Vastaanotettuamme tilauksen, sitoudumme toimittamaan tilauksen viimeistään 30 päivän kuluessa. Tilaukset, joissa on mukana lyhemmän ja pidemmän toimitusajan tuotteita, toimitetaan aina lähtökohtaisesti yhtenä toimituksena, kaikki kerralla, mikäli toisin ei sovita.
Yleensä asiakas saa tilaamansa tuotteet 2-5 arkipäivän sisällä tilauksesta. Kaikki toimitusajat sivustoillamme ovat arvioita, jotka perustuvat tuotteiden normaalisti vallitsevaan saatavuuteen, käsittely- ja toimitusaikaan. Mikäli toimitusaika pitkittyy, otamme asiakkaaseen yhteyden saatuamme tilauksen. Toimitamme tuotteet asiakkaan antamaan osoitteeseen, emmekä vastaa virheellisesti annetusta osoitteesta. 
Tuotteiden omistusoikeuden siirtyminen
Omistusoikeus kaupan kohteeseen kuuluu myyjälle kunnes koko kauppahinta on maksettu eikä velallisella ole oikeutta luovuttaa omaisuutta edelleen, liittää sitä muuhun omaisuuteen tai muutoin määrätä omaisuudesta omistajan tavoin.
Posti - Postipaketti ja Express Business Day 14
Postin pakettiautomaatit mahdollistavat alle 60cm pakettien lähettämisen Postin noutopisteiden lisäksi myös Postin pakettiautomaatteihin, joita löytyy mm. monista kauppakeskuksista. Maksimipaino lähetykselle on 35kg riippumatta paketin koosta. Paketin maksimipituus on 60cm ja leveys 36cm, hinta määrittyy korkeuden mukaan. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitustapaa, jos tilattu tuote ei sovellu toimitettavaksi pakettiautomaattiin. Rajoituksena ainoastaan samat paketin maksimimitat. Jos yksikin mitta ylittyy, täytyy valita tavallinen Postipaketti.
Ovelle-paketti jaetaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä klo 14 mennessä. Hintaan sisältyy yksi jakeluyritys.
Lähetyshinnat ovat voimassa sitoumuksetta. Emme veloita suurempaa summaa ilman, että kysymme asiakkaalta ensin.
Valitessaan toimitustavaksi kirjeen asiakas ei saa seurantakoodia. Mikäli ilman seurantaa oleva tilaus ei saavu asiakkaalle ilmoitetussa ajassa, on asiakas velvollinen ilmoittamaan siitä meille 5 päivän kuluessa. Alamme sen jälkeen selvittämään, mitä tilaukselle on tapahtunut toimituksen aikana.
Nouto
Asiakkaalla on mahdollisuus valita toimitustavaksi myös Nouto, jolloin asiakas voi noutaa tuotteensa Rovaniemeltä ja maksaa käteisellä. Tällöin noutopaikka ja -aika on erikseen sovittava joko sähköpostitse, tai puhelimitse.
JE-Nettiverstaalla on oikeus muuttaa lähetyskulujujen hintoja ilmoittamatta siitä erikseen sivuston käyttäjille.
Muut maat

Palautusehdot ja takuu

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus perua tilauksensa 14 vuorokauden sisällä siitä, kun hän on vastaanottanut tilausvahvistuksen ja tilatun tuotteen. Asiakkaalla on tällöin velvollisuus tehdä ilmoitus palautuksesta ja palauttaa tilaamansa tuote ohjeiden mukaan. Hyvitämme kauppahinnan asiakkaan osoittamalle tilille, kun olemme tarkistaneet tuotteen olevan virheetön ja myyntikuntoinen. Vastaanotettuaan tilauksen asiakas on velvollinen viipymättä tarkastamaan lähetyksen ja tutustumaan mahdollisesti mukana oleviin tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on JE-Nettiverstaalla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.
Palautuksesta aiheutuvat kulut
JE-Nettiverstas maksaa palautuskulut, mikäli palautus voidaan tehdä pakettipalvelua käyttäen. Mikäli kyseessä on rahtia vaativa tuote (yli 30kg tai suurkokoinen), asiakas maksaa palautuksesta koituvat kustannukset, mikäli kyseessä ei ole tuotteessa oleva virhe, tai näin on erikseen sovittu. Kun kyseessä on vika, tai virhe, joka voidaan helposti korjata, JE-Nettiverstaalla on oikeus korjata tuotteen virhe omalla kustannuksellaan, mikäli tästä ei aiheudu kohtuutonta haittaa asiakkaalle esimerkiksi odotusajan vuoksi.
Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu. Ehto ei koske esimerkiksi jälkitoimituksiin liittyviä tilauksia, jotka eivät sisällä asiakkaan erityistoiveesta hankittuja yksittäisiä tuotteita.
Noutamatonta lähetystä ei katsota asiakaspalautukseksi. Noutamattomasta lähetykestä tilaaja on velvollinen korvaamaan lähetys- ja palautuskustannukset, sekä mahdollisen postiennakkomaksun ja 15€ hallinnointikuluja, yhteensä vähintään 30€.
Mitä teen, jos tilaamani tuote on muu kuin tilaamani?
Lähetämme sinulle oikean tuotteen viivytyksettä. Pyrimme järjestämään väärän tuotteen palauttamisen mahdollisimman sujuvaksi ja helpoksi. Vastaamme myös lähetyksestä aiheutuvista kuluista. Ilmoita palautuksen yhteydessä tilinumerosi lähetyksestä aiheutuneiden kulujen hyvittämistä varten ja liitä palautuksen mukaan alkuperäinen, tuotteen mukana tullut lähete. Palautettava tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan.
Mitä teen, jos tilaamani tuote on viallinen?
Otamme vastuun tuotteista, joissa on materiaali- tai valmistusvika. Pyrimme vaihtamaan tuotteen uuteen, mutta asiakkaan niin halutessaan palautamme rahat asiakkaan osoittamalle tilille, kun viallinen tuote on lähetetty takaisin. Tuotteiden hinta palautetaan asiakkaalle viimeistään 30 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta.
Kaikissa tapauksissa, pyydämme viipymättä ottamaan meihin yhteyttä suoraan joko lomakkeellamme tai sähköpostitse osoitteeseen tilaukset (a) je-nettiverstas.fi. Voit soittaa myös numeroon 044-223 0170. Varmin tapa tavoittaa on lähettää meille sähköpostia. Pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään kahden arkipäivän kuluessa.
Tuotetakuu
Tuotteillamme on yhden (1) vuoden takuu, ellei tuotteen kohdalla toisin mainita. Takuu koskee materiaali- ja valmistusvikoja. Takuu ei koske normaalia käytöstä johtuvaa kulumista, tai epäasianmukaisesta käytöstä aiheutuvaa rikkoutumista. Takuun saadakseen on kyettävä esittämään tosite ostosta. Tositteeksi kelpaa tilausvahvistus, lasku, kuitti tai muu dokumentti, joka osoittaa, että tuote on ostettu meiltä.

Maksuehdot

Checkout - verkkomaksu
Checkout mahdollistaa asiakkaalle tilauksen maksamisen useilla eri maksutavoilla. Checkout on asiakkaan kannalta myös nopein ratkaisu, sillä saamme automaattisesti vahvistuksen maksutapahtumasta, vaikka rahat eivät vielä siirrykään tilillemme.
Lue lisää Checkout-verkkomaksut sivultamme!

Svea Lasku - koontilasku - 2,95€/kuukausi

Svea Ekonomi tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Käytössäsi on koontilasku, jossa kaikki saman kuukauden aikana tehdyt Svea laskut kerätään yhdeksi laskuksi, joka laskutetaan kerralla. Laskutuslisä on 2,95€ / lasku.
Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. 
Laskun muuttaminen tililuotoksi Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voit tehdä ostoksiasi tiliisi Svean sopimusasiakkailta. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti. Laskutuspalkkio 5 euroa.

Tililuoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli haluat hyödyntää tiliäsi sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luottosi maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee Sinun nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli haluat pidentää maksuaikaasi, voit pienentää kuukausittaista lyhennyserääsi. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fiTutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin.Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Svea Osamaksu

Svea Ekonomi eKauppa (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Tutustu etukäteen erämaksun luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydät www.sveawebpay.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Yhteystiedot:
Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Atomitie 2 C
00370 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi
www.sveawebpay.fi 

Euroloan - lasku ja osamaksu
Lue lisää Euroloan-sivuiltamme
Laskutusasiakkaat
JE-Nettiverstaan tuotteita voivat laskua vastaan tilata vain yritykset, yhdistykset ja yhteisöt. Edellytämme laskutusasiakkaalta, että tilaajalla on Suomessa voimassaoleva toimitus- ja laskutusosoite, sekä hankintaoikeus yrityksessä. Yrityksen tulee myös olla merkittynä kaupparekisteriin. Lopullisesti tilauksesta vastaa kuitenkin tilaaja itse henkilönä ja on sitoutunut maksamaan tilauksen, jos yritys/yhdistysyhteisö kieltäytyy maksamasta tilausta. JE-Nettiverstas pidättää oikeuden suorittaa tarvittaessa luottotarkistuksen aina, kun maksutapana on lasku. Laskulle myynnistä perimme 4€ laskutuslisän. Lasku päivätään toimituspäivän mukaan. Yrityksille ensimmäisen laskun maksuehto on ennakko, ellei erikseen sovita. Maksuehto laskutusasiakkaillemme sopimuksen mukaan 7, 10, 14, 21 tai 30pvä netto. Viivästyskorko 15%. Maksamattomasta laskusta lähetämme yhden maksumuistutuksen. Laskuun lisätään tällöin 5€ muistutusmaksu ja laskulle kertynyt viivästyskorko. Ensimmäisen muistutuksen jälkeen saatavien perintä siirtyy perintätöimistolle. Perinnästä aiheutuvat kulut maksaa asiakas.

Back to top